W roku szkolnym 2021/2022 realizowany jest program Patch the Puppy wydawnictwa Macmillan
rozkład materiału:

MIESIĄC

PODSTAWOWY JĘZYK UŻYWANY PRZEZ DZIECI

JĘZYK BIERNY

Wrzesień/październik

ears

nose

tummy

toes

big / small

yellow

hat

coat

boots

scarf

cold / hot

blue

Język utrwalany

(powtarzany)

Hello / Bye-bye

jump

wave

 

 

elephant

I want a big (nose).

What (a) big …!

Abracadabra

Look at( my big ears)

wiggle

That’s better!

Polecenia i komentarze nauczyciela

- jak w poprzednim rozdziale i dodatkowo:

Wiggle (Patch’s ears)

Stand up!

Sit down!

Everybody

What’s in the box?

Point ( to) …!

Look!

Just like me!

Very good!

Here?

Like this!

Draw (a line/a circle)

Who’s wearing (yellow)?

Find (something yellow)

Listopad/grudzień

doll

teddy

car

ball

quickly / slowly

red

orange

pumpkin

 

(Christmas) tree

bell

Język utrwalany

(powtarzany)

Hello / Bye-bye

big / small

yellow

blue

Put … on

Język utrwalany

(powtarzany)

Hello/ Bye-bye

jump

wave

 yellow

blue

 

Where are you?

Here I am!

Hello to you!

Jump up high!

Polecenia i komentarze nauczyciela:

What’s in the box?

Colour (Patch).

That’s right.

Yes!

No!

Calm down!

Where’s (Patch)

Come on!

What a big …!

What’s the matter?

You try!

star

jingle

I’m too small

I can’t

styczeń/luty

hat

coat

boots

scarf

cold / hot

blue

Język utrwalany

(powtarzany)

poprzednie rozdziały

Come on!

Let’s play!

Here!

rub

That’s better!

What’s the matter?

I want my …

Where’s …?

It’s blue.

Patch’s (cold)

Polecenia i komentarze nauczyciela

- jak w poprzenich rozdziałach i dodatkowo:

Put … on

Take … off

Colour it!

marzec/kwiecień

Mummy

Daddy

brother

sister

green

in / out

 

pig

duck

horse

cat

pink

clean / dirty

Here I am!

my (sister)

Goodnight!

(Daddy’s) in bed.

(Daddy) falls out.

Roll over!

I love you!

Can I come in?

All right.

1, 2, 3, 4, 5

Five in the bed

Polecenia i komentarze nauczyciela

- jak w poprzenich rozdziałach i dodatkowo:

Hands up!

Who wants to play?

Who’s in the bed?

Count!

Let’s (see)

On the farm, there’s …

(The horse) says …

roll

climb

run

swim

What fun!

Polecenia i komentarze nauczyciela

- jak w poprzenich rozdziałach i dodatkowo:

Line up!

By the door

Stop!

Look at the …

 

 

 

 

maj/czerwiec

apples

sausages

bananas

cakes

brown

Język utrwalany

(powtarzany)

Hello/ Bye-bye

jump

wave

 yellow

blue

red

green

pink

Mummy

Daddy

brother

sister

tummy

(Apples) are my favourite

Your favourite is …

What’s the matter?

delicious

I’m hungry!

Happy birthday!

(Not) now!

yummy

Who is it?

1, 2, 3, 4, 5

Polecenia i komentarze nauczyciela

- jak w poprzenich rozdziałach i dodatkowo:

Here you are

please

thank you

 



rok szkolny 2019/ 2020:

TREŚCI DO ZAJĘĆ Z DZIEĆMI 

8.06.2020 r.

  • Wykonaj z pomocą rodziców papierowe pacynki przedstawiające rodzinę
    rekinów i nazwij je po angielsku: baby (dziecko), mummy (mama), daddy
    (tata), grandma (babcia) ,grandpa (dziadek) - w plikach na dole strony.
  • Zaśpiewaj jeszcze raz piosenkę „ Baby Shark Dance” . W trakcie piosenki
    podnoś do góry wykonane pacynki i naśladuj ruchem słowa piosenki.
    https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

Tydzień 25.05-29.05.2020 r. 

Lesson 1

  1. Wraz z rodzicem posłuchajcie owocowej piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=5tB9ZZBUcv4

Teraz spróbujcie powtarzać nazwy występujących w niej owoców.

  1. Spójrzcie na obrazek. Które z owoców występują w piosence. Spróbujcie powtórzyć ich nazwy:

Apple – jabłko

Orange – pomarańcza

Banana – banan.

 

A teraz posłuchajcie rodziców. Oni nazwą pozostałe owoce na obrazku;

Pear /pe:/ gruszka

Grapes /greips/ - winogorna

  1. Pokarzcie paluszkiem te owoce.
  2. Dokończcie kolorowanki winogron
  3. A teraz spróbujcie zaśpiewać piosenkę 😊

 

LESSON 2

  1. Posłuchajcie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk
  2. Zapytaj mamę lub tatę co lubią. Uzyj pytania z piosnki „DO YOU LIKE ..?” – Czy lubisz.
  3. Spójrz teraz na obrazek. Czy lubisz owoce które są na nim przedstawione. Narysuj wokół nich serduszka i opowiedz o tym mamie i/lub tacie. Użyj I LIKE….
  4. A teraz zaśpiewaj piosenkę wraz z muzykami na filmiku.

Tydzień 11.05-15.05.2020 r. 

Str. 53

  1. Dzieci nazywają zwierzęta znajdujące się na obrazkach.

Cat – kot

Horse koń

Duck – kaczka

Pig - świnia

  1. Wraz z rodzicami dzieci słuchają piosenki ON THE FARM i naśladują dźwięki zwierząt i powtarzają ich nazwy
  2. Dzieci kończą obrazki zwierząt znajdujących się na obrazkach.

Str. 63

  1. Dzieci powtarzają nazwy zwierząt.
  2. Wraz z rodzicami dzieci słuchają piosenki RUN RUN RUN i wykonują polecenia ze jej słów

Run – biegać

Swim – pływać

Climb – wspinać się

Roll – tarzać się

  1. Dzieci zakreślają w kółko odpowiedni obrazek z czynnością, którą wykonuje dane zwierzę.

TYDZIEŃ 27.04 - 30.04.2020 r. 

Str 51.

  1. Rodzic powtarza nazwy zwierząt na obrazku
  2. Dziecko nazywa zwierzęta
  3. Rodzic mówi jakie zwierzę lubi: I LIKE…
  4. Dziecko odpowiada jakie zwierzę z obrazka lubi i koloruje to zwierzę na obrazku tak, aby było ono brudne.

TYDZIEŃ 20.04 - 24.04.2020 r. 

Strona 41

  1. Rodzice wraz dziećmi słuchają piosenki OLD MCDONALD:

https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo

W trakcie słuchania dzieci wskazują na zwierzęta (z pomocą rodzców) na obrazku w komputerze lub na wydruku.

  1. Dzieci powtarzająnazwy zwierząt za rodzicami
  2. Horse /ho:z/ - koń
  3. Cow /kau/ krowa
  4. Sheep /szi:p/ – owca
  5. Duck /dak/ - kaczka
  6. Dog – pies
  7. Cat - kot
  8. W trakcie kolejnego słuchania piosenki dzieci naśladują zwierzęta i jęsli chce mogą dokończyć załączony obrazek po liniach

 

Strona 45

  1. Dla przypomnienia dzieci słuchają (i śpiewają) piosenkę o farmie

https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo

 

  1. Rodzice powtarzają z dziećmi 3 poznane wcześniej kolory
  2. Blue – niebieski
  3. Red – czerwony
  4. Yellow – żółty

Nastepnie jeśli jest możliwość dzieci kolorująobrazek ze str. 45 (jeśli nie ma takiej możliwości dzieci wykonują obrazek)

blue dog - niebieski pies

red cat – czerwony kot

yellow dyck /jelou dak/ - żółta kaczka

TYDZIEŃ 14.04 - 17.04.2020 r. 

Str 47

  1. Słuchamy FIVE IN THE BED
  2. Dzieci powtarzają nazwy członków rodziny
  3. OPCJONALNIE: Dzieci malują swoją rodzine lub rysują siebie i jednego z czlonków rodziny na obrazku str 47

Str 49

  1. Sluchamy opowiadnia „GOOD NIGHT STORY”
  2. Patrząc na obrazek zadajemy dzieciom pytanie”WHO’S WEARING …(i kolor – blue/red/yellow). Dzieci odpowidaja używając nazw czlonkow rodziny.
  3. Sluchamy FIVE IN THE BED i pokazujemy na obrazku odpowiednich czlonkow rodziy.

TYDZIEŃ 06.04-10.04.2020 r. 

Piosenki oraz karty pracy znajdują się w plikach do pobrania na dole strony.

Str 51

  1. Liczymy z dziecmi do 5 (one, two, three,four, five) pokazując palce u rąk. Za każdym razem możemy pokazać inną ilość palców.
  2. Prosimy aby dziecko pokazalo nam np. 5 kredek, 2 łyżeczki, 3 ksiazeczki ( nie przekraczmy 5)
  3. Na załączonej str 51 dziecko nazywa kolory kredek
  4. Liczymy z dzieckiem mowiac kolor np. Red, dziecko mowi ilość – two itd. Zakreslamy w petle palcem na ekranie lub na wydruku.
  5. Str 45
  1. Sluchamy nagrania FIVE IN THE BED
  2. Powtarzamy nazwy członków rodziny i liczenie do 5.
  3. Na karcie pracy w trakcie piosenki łączymy odpowiednia ilość członków rodziny z odpowiednim łóżkiem.

TYDZIEŃ 30.03-03.04.2020 r. 

Piosenki oraz karty pracy znajdują się w plikach do pobrania na dole strony.

https://www.youtube.com/watch?v=mjFcrv6Lfx8&list=PLp-gcWk_3hUm0ZkMWqtQZis1DGnPswH5k

Str. 41 

Bez konieczności drukowania (moża jedynie wyświetlić).

  1. Dzieci powtarzają za rodzicem :
  2. Mummy /mami/
  3. Daddy /dadi/
  4. Sister
  5. Brother /brader/
  6. Dzieci słuchają piosenki „I LOVE YOU” i w trakcie wskazują na poszczególnych członków rodziny.
  7. OPCJONALNIE: dzieci kolorują ramkę wokół zdjęcia nazywając użyte kolory

Str. 43

Bez konieczności drukowania (moża jedynie wyświetlić).

  1. Dzieci sluchają nagrania pioenki „I LOVE YOU” i powtarzają nazwy członków rodziny
  2. Przygladając się obrazkowi sluchają opowiadania „GOODNIGHT STORY”
  3. Dzieci rysują wlasną ilustrację do historyjki
HERE’S PATCH THE PUPPY (wydawnictwo Macmillan Polska) - OPIS KURSU
 
Here’s Patch the Puppy jest pogodnym i zabawnym podręcznikiem dla przedszkolaków.
 
Dzieci są stopniowo wprowadzane w świat angielskiego przez przyjazną postać pieska Patcha, która szybko staje się przyjacielem małych uczniów.
 
Spotykając się z Patchem, dzieci poznają podstawowe słownictwo, na które początkowo reagują gestami w trakcie gier i zabaw, wykonując polecenia nauczyciela. Stopniowo nabierają odwagi i zaczynają używać słownictwa.
 
• Każda część kursu zawiera sześć historyjek nawiązujących bezpośrednio do codziennego życia dzieci, co sprawia, że wybrana tematyka jest atrakcyjna dla danej grupy wiekowej
 
• Dzieci korzystają z gotowych materiałów przeznaczonych do kolorowania
• Najważniejszym celam  jest budowanie pozytywnego nastawienia dzieci do nauki języka angielskiego, a jednocześnie dostarczanie im szansy aktywnego rozwoju intelektualnego
JĘZYK ANGIELSKI - SŁÓWKANA MARZEC/KWIECIEŃ

marzec/kwiecień

Mummy

Daddy

brother

sister

green

in / out

 

pig

duck

horse

cat

pink

clean / dirty

Here I am!

my (sister)

Goodnight!

(Daddy’s) in bed.

(Daddy) falls out.

Roll over!

I love you!

Can I come in?

All right.

1, 2, 3, 4, 5

Five in the bed

Polecenia i komentarze nauczyciela

- jak w poprzenich rozdziałach i dodatkowo:

Hands up!

Who wants to play?

Who’s in the bed?

Count!

Let’s (see)

On the farm, there’s …

(The horse) says …

roll

climb

run

swim

What fun!

Polecenia i komentarze nauczyciela

- jak w poprzenich rozdziałach i dodatkowo:

Line up!

By the door

Stop!

Look at the …

 

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI - SŁÓWKANA STYCZEŃ I LUTY

styczeń/luty

hat

coat

boots

scarf

cold / hot

blue

Język utrwalany

(powtarzany)

poprzednie rozdziały

Come on!

Let’s play!

Here!

rub

That’s better!

What’s the matter?

I want my …

Where’s …?

It’s blue.

Patch’s (cold)

Polecenia i komentarze nauczyciela

- jak w poprzenich rozdziałach i dodatkowo:

Put … on

Take … off

Colour it!

JĘZYK ANGIELSKI – SŁÓWKA LISTOPAD/GRUDZIEŃ

Listopad/grudzień

doll

teddy

car

ball

quickly / slowly

red

orange

pumpkin

(Christmas) tree

bell

Język utrwalany

(powtarzany)

Hello / Bye-bye

big / small

yellow

blue

Put … on

Język utrwalany

(powtarzany)

Hello/ Bye-bye

jump

wave

yellow

blue

Where are you?

Here I am!

Hello to you!

Jump up high!

Polecenia i komentarze nauczyciela:

What’s in the box?

Colour (Patch).

That’s right.

Yes!

No!

Calm down!

Where’s (Patch)

Come on!

What a big …!

What’s the matter?

You try!

star

jingle

I’m too small

I can’t

 SŁÓWKA WRZESIEŃ/PAŹDZIERNIK
 

MIESIĄC

PODSTAWOWY JĘZYK UŻYWANY PRZEZ DZIECI

JĘZYK BIERNY

Wrzesień/październik

ears

nose

tummy

toes

big / small

yellow

hat

coat

boots

scarf

cold / hot

blue

Język utrwalany

(powtarzany)

Hello / Bye-bye

jump

wave

elephant

I want a big (nose).

What (a) big …!

Abracadabra

Look at( my big ears)

wiggle

That’s better!

Polecenia i komentarze nauczyciela

- jak w poprzednim rozdziale i dodatkowo:

Wiggle (Patch’s ears)

Stand up!

Sit down!

Everybody

What’s in the box?

Point ( to) …!

Look!

Just like me!

Very good!

Here?

Like this!

Draw (a line/a circle)

Who’s wearing (yellow)?

Find (something yellow)