Grupa II Delfinki - Przedszkole nr 21

Przedszkole Nr 21 w Gdańsku "Bajnutkowo"

Rok szkolny 2021/2022

kontakt z Wychowawcami:

mgr Agnieszka Dorosińska  a.dorosinska@p21.edu.gdansk.pl

mgr Elżbieta Trawa  e.trawa@p21.edu.gdansk.pl

PRACA ZDALNA  22.11-26.11.2021

PRACA ZDALNA
 KARUZELA EMOJI - PIĄTEK 26.11.2021

 

  1. „Karuzela emocji”-  nazywanie i odgrywanie emocji. Zakręć ruletką i pokaż swoje emocje. Spróbuj przypomnieć sobie ostatnie sytuacje, podczas któryś odczuwałeś takie emocje. 

Czuję się wesoły, gdy ....

Jestem zły, gdy ...

Boję się, gdy...

Jestem zdziwiony, gdy...

Jestem smutny, gdy ..

  1. „Po śladzie z zabawkami” - rozwijanie motoryki małe. LINK 1LINK 2 Dziecko może wodzić palcem po ekranie komputera, rodzice posiadający drukarkę mogą wydrukować karty pracy.
  2. „Wszystkie dzieci nasze są”- wysłuchanie piosenki M. Jeżowskiej. Posłuchaj piosenki. O kim jest piosenka? Spróbuj nauczyć się i zapamiętać jak najwięcej tekstu piosenki- przede wszystkim pierwszą zwrotkę i refren:

Ach, co za smutas leje łzy
Lalki w płacz, misiek zły
O już się śmieje, nosek mu drży
Deszczyk był a teraz wyschły łzy
Niebo rozjaśnia się samo
Mały uśmiech, jak tęcza
Już dobrze, mamo!

Wszystkie dzieci nasze są
Kasia, Michael, Małgosia, John
Na serca dnie mają swój dom
Uchyl im serce jak drzwi

Wszystkie dzieci nasze są
Borys, Wojtek, Marysia, Tom
Niech małe sny spełnią się dziś
Wyśpiewaj marzenia, a świat
Będzie nasz.


PRACA ZDALNA
Ubrania na jesienne chłody – CZWARTEK 25.11.2021

  1. Jesienny ubiór zaprojektuj dla siebie jesienny strój.

Będziesz potrzebował kaloszy czy sandałów? Swetra czy koszulki na krótki rękaw? Czapki czy czapeczki z daszkiem? Na pewno sobie poradzisz!

  1. Dźwięki wysokie i niskie W PODSKOKACH– pobawmy się!
  2. Popatrz przez okno na chmury! – jak myślisz czy będzie dzisiaj padał deszcz, śnieg czy deszcz ze śniegiem? Uzasadnij swoje zdanie.




PRACA ZDALNA

Pada deszcz – ŚRODA 24.11.2021

  1. Deszczowa piosenka posłuchaj i zatańcz do piosenki.
  2. Jak zrobić papierowy parasol?- praca plastyczna, spróbuj wykonać parasol. Mama lub Tata na pewno Ci pomogą.
  3. MUZYCZNA GIMNASTYKA - ćwiczenia W PODSKOKACH– czas trochę poćwiczyć!

 

PRACA ZDALNA
Deszczowe chmury - Wtorek 23.11.2021

  1. Słuchanie wiersza K. Datkun-Czerniak Szara pogoda

Szara chmurka, obok druga,
pełne kropel dżdżu.
Deszczyk pada już od rana,
smutno, smutno mu.
Szare pole, lasy szare,
kiedy pada deszcz.
Szare niebo, łąki szare,
wszędzie szaro jest.
A tu pada, pada, pada
już przez cały dzień!
Oj, deszczyku, już wystarczy,
zmień pogodę – zmień!
Niech rozzłoci się słonecznie
wszystko wkoło nas,
a szarości niech odpłyną.
Już słoneczka czas!

Rozmowa na temat wiersza.
− O jakiej porze roku była mowa w wierszu?
− Jak wyglądała opisana w wierszu pogoda?
− Do kogo jest skierowana prośba z wiersza?
− Co ma zrobić deszczyk?

  1. Jesienne, deszczowe chmury zabawa matematyczna - „Od najmniejszego do największego”– 
    narysuj deszczowe chmury, spróbuj je wyciąć i poukładać od najmniejszej do największej. 
  2. Padający deszcz– połóż się wygodnie, posłuchaj i zrelaksuj..

 

PRACA ZDALNA
Bajka o Białej Krainie i czarnoksiężniku Koloruchu Poniedziałek 22.11.2021

Cele: rozwijanie percepcji wzrokowej;
· utrwalenie barw podstawowych;
· wyrobienie znajomości i umiejętności mieszania barw podstawowych dla uzyskania barw pochodnych.

Zapraszam do wysłuchania bajki, która przeczytają wam wasi rodzice i do zabawy kolorami.

Bajka o Białej Krainie i czarnoksiężniku Koloruchu

 Dawno temu, za górami, za lasami była kraina, którą nazywano „Białą Krainą”, nie ze względu na porę roku, gdyż śnieg nie padał tam wcale, tylko dlatego, iż wszystko tam było białe. Biała była trawa, białe niebo i słońce, drzewa w kolorze bieli i kwiaty, a domy miały białe ściany i dachy, a zamek króla białe mury i wrota. Ludzie w tej krainie byli bardzo smutni, nie chciało im się pracować, uprawiać ziemi, sadzić kwiatów, nie zbierali też białych owoców z białych drzew. Całymi dniami siedzieli w domach, tak, jak król płacząc i oczekując, że kiedyś będzie inaczej. Pewnego dnia król tej krainy wyczytał w wielkiej, mądrej książce, iż daleko mieszka dobry czarnoksiężnik Koloruch, który może coś poradzić na troski króla i jego poddanych. Wybrał się więc król na swoim rumaku w daleką, niebezpieczną podróż, aby odszukać Kolorucha. Zabrało mu to wiele czasu i bogactw, ale król wrócił do swego królestwa z podarunkiem od czarnoksiężnika. Były to trzy barwy, które miały przywrócić kolory w krainie: barwa żółta, niebieska i czerwona. Jednak król nie był do końca zadowolony z podarunku, ponieważ Koloruch był osobą bardzo tajemniczą i nie wyjawił królowi, co ma zrobić, aby otrzymać pełną gamę kolorów. Powiedział tylko, iż trzy podarowane barwy mają w sobie czarodziejską moc, a umiejętnie wykorzystane uszczęśliwią wszystkich. Jednak klucz do zagadki pozostał tajemnicą, a król musiał nauczyć się cierpliwości. Wróciwszy do królestwa król rozlał trzy kolory po całej krainie: żółć pomalowała słońce, gruszki na drzewie, łany rzepaku na polach, słomiane dachy domów; czerwień – pomalowała cegły, jabłka, wiśnie; kolor niebieski wymalował niebo, szyby w oknach i rzeki. Wszystko wyglądało teraz pięknie i kolorowo, jednak wciąż pozostawało dużo bieli, a poddani wkrótce zaczęli znowu narzekać i prosić króla, by uczynił ich świat w pełni kolorowy. Król czuł się bezsilny, wpadał raz rozpacz raz w złość, aż pewnego dnia zdenerwowany niechcący upuścił pojemnik z niebieską farbą i część koloru wpadła do pojemnika z farbą żółtą. Król ze zdziwieniem zobaczył, że farby mieszając się stworzyły nowy kolor – zielony. Postanowił więc eksperymentować dalej. Niebieski dołożył do czerwieni i otrzymał fiolet. Żółć pomieszał z czerwienią i otrzymał kolor pomarańczowy. A gdy zmieszał wszystkie barwy otrzymał brązowy. Król zrozumiał, że zagadka czarnoksiężnika tkwiła w umiejętnym pomieszaniu barw, które otrzymał na początku i że w zupełności wystarczyły one, aby Kraina Bieli stała się kolorową krainą. Odtąd wszyscy żyli szczęśliwie i nigdy więcej nie byli smutni

 

CO ROBIMY W MIESIĄCU „ Listopad”

Realizowanie tematów ogólnych

  1. Pada deszcz
  2. Dbamy o zdrowie
  3. Tutaj rosły paprocie
  4. Urządzenia elektryczne

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • zakładanie ubrań, butów,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie,
  • korzystanie z toalety.

Językowa aktywność dziecka

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji ruchowej.

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku.
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
  • dbanie o higienę poprzez: codzienne mycie całego ciała, mycie zębów po posiłkach, samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu, utrzymywanie czystości odzieży, obuwia, samodzielne ubieranie się i rozbieranie, dbanie o rzeczy osobiste, codzienne zmienianie bielizny, nieużywanie cudzych grzebieni, szczotek, ręczników, zachowywanie porządku w miejscu zabawy,

.

 

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • odpowiadanie na pytania,
  • dzielenie się swoimi przeżyciami

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

.

Językowa aktywność dziecka

  • uważne słuchanie rozmówcy,
  • rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy

Artystyczna aktywność dziecka

  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi,
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą.

Poznawcza aktywność dziecka

  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych np.: padającego deszczu.
  • dbanie o rzeczy osobiste, codzienne zmienianie bielizny, nieużywanie cudzych grzebieni, szczotek, ręczników, zachowywanie porządku w miejscu zabawy,
  • wskazywanie wymienionych części ciała,
  • wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie,
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw,
  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Społeczna aktywność dziecka

  • spacerowanie w pobliżu przedszkola.

Językowa aktywność dziecka

  • uważne słuchanie rozmówcy,
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.

Artystyczna aktywność dziecka

  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.

Poznawcza aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach twórczych (głównie tematycznych, konstrukcyjnych i ruchowych),
  • budowanie danego szeregu w toku praktycznego działania,

obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie

 

05.11- Ogłoszenie wyników konkursu plastycznego:” Jesień to piękna pora roku”

05.11 – Obchodzimy „Dzień postaci z bajki”, ubieramy się w ulubioną postać z bajki- zabawa w teatr

15-19.11- Realizujemy tematykę wychowania  do wartości : tolerancja, życzliwość, poszanowania praw dziecka

19.11-  Uczestniczymy w programie „ Tumbo Pomaga”, wspieramy dzieci w żałobie.

25.11- Dzień pluszowego misia-przynosimy do przedszkola ulubionego misia, zabawy wg pomysłów dzieci

W listopadzie zaplanowane warsztaty teatralno – muzyczne prowadzone przez panią Jadwigę Możdżer – dofinansowanie ze środków Rady Rodziców

Uczestniczymy w ogólnopolskiej akcji „ Mały miś w świecie wielkiej literatury”

Agnieszka Dorosińska

Elżbieta Trawa







Zamierzenia październik 2021

1. Tydzień- Jesień w sadzie

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- rozwijanie mowy

- rozwijanie sprawności manualnej

- kształtowanie poczucia rytmu

-rozwijanie umiejętności liczenia

-rozwijanie sprawności fizycznej

2.Tydzień- Jesień w ogrodzie

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- rozwijanie mowy

- rozwijanie sprawności manualnej

- kształtowanie poczucia rytmu

- porównywanie długości

-rozwijanie sprawności fizycznej

 

3. Tydzień- O sobie samym

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

-rozwijanie orientacji przestrzennej

-rozwijanie sprawności fizycznej

-umuzykalnianie dzieci

-rozwijanie sprawności manualnej

-rozwijanie mowy

 

4. Tydzień- Moje zmysły 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- rozwijanie mowy

- rozwijanie zmysłu dotyku

- umuzykalnianie dzieci

- utrwalanie nazw kolorów

- rozwijanie sprawności fizycznej

powrót do góry