CO ROBIMY W LISTOPADZIE ?

  1. DLACZEGO NAWET SUPERBOHATER MA OBOWIĄZKI?
  • organizowanie sobie stanowiska pracy i porządkowanie go po zakończonej pracy
  • tworzenie planu osiedla, swojej miejscowości
  • zapoznanie z literą t : małą i wielką, drukowaną
  • rozpoznawanie liter, czytanie krótkich tekstów;
  • nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia;
  • inicjowanie różnego rodzaju zabaw z wykorzystaniem pomysłów dzieci;
  • uświadamianie sobie podczas zabawy jej efektów końcowych;

5.11. DZIEŃ POSTACI Z BAJEK

  1. JESTEM Z POLSKI
  • wskazywanie swojej miejscowości na mapie Polski;
  • wskazywanie Polski na mapie Europy,
  • nazywanie najważniejszych rzek – Wisły i Odry, morza – Bałtyku, gór – Tatr oraz większych miast Polski;
  • poznawanie imion i nazwisk znanych Polaków, np. Fryderyka Chopina, Mikołaja Kopernika, oraz ważniejszych pomników polskiej historii np. Zamku Królewskiego w Warszawie.
  • obchodzimy Święto Odzyskania Niepodległości; zapoznanie z postacią J. Piłsuckiego
  • rozpoznawanie litery i drukowanej, małej i wielkiej
  • poznawanie zapisu cyfrowego liczby 5,
  1. MAM PRAWA I OBOWIĄZKI; JESTEM TOLERANCYJNY
  • dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich, pomaganie młodszym, nieśmiałym, niepełnosprawnym, akceptowanie ich inności
  • wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich
  • tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości
  • szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym
  • poznawanie swoich praw i obowiązków
  • rozpoznawanie litery d drukowanej, małej i wielkiej
  • porównywanie liczebności zbiorów i liczb z wykorzystaniem znaków: =, <, > ;
  • poznawanie zapisu cyfrowego liczby 0

16.11. DZIEŃ TOLERANCJI

18.11. DZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI – DZIEŃ TUMBO

19.11. DZIEŃ PRAW DZIECKA

  1. GDZIE MOŻNA SPOTKAĆ MAŁĄ I WIELKĄ NIEDŹWIEDZICĘ?
  • poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa
  • wskazywanie kontynentów, oceanów, mórz;
  • poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, np. Marsa, słuchanie ciekawostek na ich temat;
  • poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata;
  • dzielenie się wiadomościami na temat kosmosu: lotów kosmicznych, planet, gwiazdozbiorów
  • zapoznanie z literą k: małą i wielką, drukowaną
  • posługiwanie się liczbami w aspektach kardynalnym i porządkowym;
  • poznawanie zapisu cyfrowego liczby 6
  • rozwijanie umiejętności łączenia ze sobą różnorodnych materiałów
  1. 11. DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

 

REALIZUJEMY ZADANIA PROGRAMU – UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ




Co będziemy robić w Październiku 2021?


1.
Jak jesienią dbać o zdrowie?
Zamierzenia  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
-rozwijanie mowy, kształtowanie nawyków prozdrowotnych,
-rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
-rozwijanie umiejętności liczenia, poznawanie zapisu cyfrowego liczby 1,

-rozwijanie sprawności ruchowej.
-kształcenie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni,

-rozwijanie kreatywności, kształtowanie postawy prozdrowotnej.

04.10.2021- Światowy Dzień Zwierząt
08.10.2021- Godzina dla Gdańska - Dzień Drzewa

10.10.2021- Dzień Gier planszowych

    2.Kto może być nauczycielem?

    -rozwijanie mowy, zapoznanie z pracą nauczyciela,
    -
    rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
    -rozwijanie umiejętności liczenia, poznawanie zapisu cyfrowego liczby 2, poprawnie używanie pojęcia para,
    -rozwijanie sprawności fizycznej.
    -rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej,
    -rozwijanie mowy

    11.10.2021 - Dzień Dziewczynek
    14.10.2021 - Dzień Edukacji Narodowej
    15.10.2021- Światowy Dzień Mycia Rąk

    3. W co się bawi z nami jesienny wiatr?
    -rozwijanie mowy, kształtowanie umiejętności właściwego doboru stroju do pogody,
    -rozwijanie słuchu fonematycznego i nazywanie poznanych liter.
    -
    rozwijanie umiejętności liczenia, poznawanie zapisu cyfrowego liczby 3,
    -rozwijanie sprawności fizycznej.

    21.10.2021-Dzień Bez skarpetki

    4. Jaki plan na jesień mają zwierzęta?
    -rozwijanie mowy, wzbogacanie wiedzy na temat jesiennych zwyczajów zwierząt,
    -rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie liter.
    -rozwijanie umiejętności liczenia, poznawanie zapisu cyfrowego liczby 4,
    -rozwijanie sprawności fizycznej.
    -rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
    -rozwijanie mowy, wzbogacanie wiedzy na temat ptaków

    25.10.2021 - Dzień Kundelka
    29.10.2021 - Dzień Dyni 





    WYCIECZKA AUTOKAROWA GRUPY III i IV

    13.09.2021 (PONIEDZIAŁEK)

    WYJŚCIE GODZ. 8.15 POWRÓT OKOŁO GODZ. 15.30/16.00

     

    STRUŚ NA WYPASIE

    Na Strusiej Farmie mieszkają: kangur, lamy, emu, nandu, króliki, kozy, owieczki, osły, koń Kacperek  oraz stado strusi afrykańskich, a także kaczki, gęsi, perliczki i kury ozdobne.

     

    PLANOWANE ATRAKCJE

    CIASTECZKOWY POTWÓR”

    -samodzielne lepienie i dekorowanie ciasteczek dla zwierząt
    - zabawy na placu zabaw
    - tor przeszkód z jajem
    ZWIEDZANIE FARMY Z PRZEWODNIKIEM
    karmienie zwierzaków własnymi wypiekami
    konkursy, dyplomy i sklepik z pamiątkami
    PIECZENIE KIEŁBASEK PRZY OGNISKU
    PRZEJAŻDŻKA BRYCZKĄ KONNĄ PO FARMIE

    Orientacyjny czas: 4 godz.

     

    Bardzo prosimy zaopatrzyć swoje dzieci w:

    - wygodne (sportowe) ubranie i kurtkę przeciwdeszczową

    - plecak, a w nim: butelka z wodą i przekąska (nie czekoladowa)

    - dobry humor

    CO ROBIMY WE WRZEŚNIU ?

    1. CO SŁYCHAĆ W PRZEDSZKOLU?
    • wykazywanie inicjatywy w dbałości o salę zajęć
    • przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie
    • poznawanie zapisu swojego imienia i zapisu imion kolegów i koleżanek z grupy, rozpoznawanie ich, układanie liter według wzoru
    • interpretowanie znaczenia wybranych znaków umownych
    • nazywanie części ciała
    • porównywanie schematu własnego ciała ze schematem ciała innej osoby

     

    1. JAK BYĆ SUPERBEZPIECZNYM?
    • zdobywanie wiedzy na temat instytucji dbających o bezpieczeństwo ludzi, np. komendy policji, pogotowia ratunkowego
    • sygnalizowanie potrzeby pomocy w sytuacjach zagrożenia, zwracanie się do osób, które mogą tej pomocy udzielić
    • wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie

    13 WRZEŚNIA – WYCIECZKA NA FARMĘ STRUSI

    • WRZEŚNIA - DZIEŃ KROPKI
    • WRZEŚNIA – SPRZĄTANIE ŚWIATA „MYŚLĘ, WIĘC NIE ŚMIECĘ”

     

    1. JAKIE SĄ MOJE SUPERMOCE?
    • nazywanie wybranych organów wewnętrznych, np.: serce, płuca, żołądek, mózg, określanie ich funkcji
    • wyjaśnianie roli zmysłów w życiu człowieka
    • nabywanie właściwego stosunku do ludzi niewidomych, głuchoniemych, u których zaburzone są pewne zmysły
    • wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie
    • liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską

    20 WRZEŚNIA – DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA „PRZEDSZKOLAK W KRAINIE WIELKICH EMOCJI”

     

    1. KIEDY PANI JESIEŃ OBCHODZI URODZINY?
    • wspólne przeprowadzanie eksperymentów, wyciąganie wniosków
    • nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia
    • wyjaśnianie podziału drzew na liściaste i iglaste
    • poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, pieprznik jadalny, maślak) i niejadalnych (np. muchomor sromotnikowy)
    • liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską

     

    UDZIAŁ W WYZWANIU CAŁA POLSKA PROGRAMUJE -WYZWANIE #CODEWEEK

    RELIZACJA ZADAŃ Z „UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ”

       

    Serdecznie zapraszamy Rodziców na zebranie, które odbędzie się:


             6 września 2021 r. (poniedziałek) o godz. 16.45
    dla grupy NAJSTARSZEJ (gr. IV – „Sprytne Liski”) na parkingu przedszkolnym

      

    *Radę Rodziców zapraszamy na spotkanie 9 września 2021 r. (czwartek) o godz. 18:00*

    Z wyrazami szacunku, Dyrektor mgr Ewa Kołodziej wraz z Radą Pedagogiczną